Jak posílit imunitní systém v zimním období

Zima nám už zaklepala na dveře, nastalo období různých viróz, chřipek. Děti se Vám vrací ze škol a školek nachlazeny a už i Vy saháte po kapesníku. K nachlazení stačí tak málo, třeba se jen špatně obléci. Jak lze ale posílit imunitní systém v zimním období?
nachlazená žena
1.      Správná strava
–          Dbejte na vyváženou stravu
–          Do svého jídelníčku zahrňte ovoce, zeleninu, oříšky, semínka
2.      Bylinky a koření
–          Jsou známy pro své antibakteriální a antiseptické účinky
–          Lze jmenovat Echinaceu, oregano, skořici, zázvor
3.      Přírodní antibiotikum – česnek
–          Konzumace čerstvého česneku je jedna z nejlepších cest, jak si posílit imunitní systém v zimním období. Pokud si na to, ale netroufáte, na trhu existuje nespočet česnekových produktů – kapky, kapsle
4.      Dodržujte pitný režim
–          Voda očistí Vaše tělo od nechtěných toxinů
5.      Cvičte
–          Nemusíte strávit hodiny ve fitness centru, může se třeba jednat jen o každodenní procházku.
–          Samotná chůze snižuje riziko srdečních onemocnění, rakoviny, vysokého krevního tlaku. V neposlední řadě Vám dokáže pomoci i při boji proti stárnutí.
6.      Dopřejte si dostatek spánku
–          Snažte se spát každou noc osm hodin, abyste udržovali svůj imunitní systém v dobré kondici
7.      Nestresujte se
–          Je vědecky dokázáno, že stres zvyšuje náchylnost k onemocnění. Nejlepší způsob, jak se ochránit před stresem, je naučit se relaxovat. Najděte si čas na Vaše koníčky, poslech relaxační hudby, či meditujte.
8.      Omezte příjem cukru
–          Neboť cukr oslabuje schopnost bílých krvinek v boji proti onemocnění a funguje jako výživa pro bakterie
 paličky česneku
9.      Dopřejte si masáž
–          Masáž stimuluje lymfatický systém, který je zodpovědný za obranyschopnost člověka; velkým plusem jsou také její relaxační účinky
10.  Myjte si často ruce
–          Žijeme ve světě plném bakterií, které se vyskytují na každém povrchu, vodě, půdě a lidském těle.
11.  Občas si někam vyrazte
–          Pocit izolace a samoty má souvislost se sníženou imunitou
12.  Buďte střízliví
–          Alkohol dokáže potlačit imunitní systém, což je především v zimním období nežádoucí